Disse vilkårene ("Avtalen") regulerer rettigheter og forpliktelser for tjenester levert av Cobrief AS (”Cobrief”) til deg som Kunde og Bruker av Systemet.
Avtalen inneholder:
- Brukeravtale - regulerer avtaleforholdet mellom Cobrief og deg som Kunde.
- Databehandleravtale (vedlegg) - regulerer Cobriefs behandling og forvaltning av personopplysninger på dine vegne som Kunde.
Kort oppsummert;
De viktigste delene i Avtalen.
- Cobrief selger et Abonnement som gir Kunden en begrenset, ikke-overførbar bruksrett til Systemet. Cobrief skal levere Systemet til Kunden som en tjeneste levert via internett (Software as a Service/SaaS).
- Prisen på Abonnementet følger Cobriefs prisliste som er tilgjengelig i Systemet og gjelder per foretak. Abonnementet har en løpende abonnementsperiode som faktureres forskuddsvis. Prisen og varigheten for abonnementsperioden velges i Systemet eller avtales særskilt.
- Cobrief kan fra tid til annen gjennomføre rutinemessig vedlikehold som vil føre til nedetid for Systemet. I den grad det er praktisk mulig, vil Cobrief gi informasjon om utilgjengeligheten på forhånd.
- Cobrief er ikke ansvarlig for nøyaktigheten og korrektheten av innholdet som blir generert av Systemet. AI-responser kan være unøyaktige og misvisende, og bør alltid kvalitetssikres av et menneske hos Kunden.
- Kunden er ansvarlig for innholdet og korrektheten av opplysninger som inkluderes i anbud, samt for å følge gjeldende lovgivning ved deltakelse i anbudskonkurranser.
- Kunden har ansvar for å sikre at påloggingsinformasjonen til Kundens Brukere og tilgangen til Systemet ikke deles med uvedkommende.
- Kunden er ansvarlig for at Kundens Brukere oppgir korrekt informasjon i Systemet og at Systemet ikke misbrukes.
Definisjoner
"Abonnement": Kundens nettbaserte abonnement på Systemet.
"Bruker": person(en)(er) som er autorisert til å få tilgang til å bruke Systemet på vegne av Kunden.
"Kunde": den juridiske enheten som skal bruke Systemet og er registrert som en Kunde når Abonnementet opprettes.
"Systemet": programvare levert av Cobrief som gjør det enklere for bedrifter å delta i anbudskonkurranser, tilgjengelig på https://cobrief.no/ og https://app.cobrief.no/.
Brukeravtale
Brukeravtalen (inkludert vedlegg) er inngått mellom:
- Cobrief AS ("Cobrief"), organisasjonsnummer 931 645 544, og Kunden.
Kunden er ansvarlig for enhver Bruker som Kunden har autorisert for å bruke Systemet.
Avtalen godkjennes elektronisk av Kunden når de registrerer seg i Systemet, eller ved inngåelse av særskilt lisensavtale med Cobrief. Eventuelle oppdateringer av Avtalen vil bli kommunisert til Kunden. Den siste versjonen vil også alltid være tilgjengelig her.
Cobriefs plikter, rettigheter og ansvar
Plikter
- Cobrief skal levere Systemet til Kunden som en tjeneste levert via internett (Software as a Service/SaaS).
- Cobrief skal tilby og videreutvikle Systemet etter beste evne.
- Cobrief skal rette opp feil i Systemet etter beste evne dersom de oppstår. Kunden skal varsles avhengig av feilens alvorlighetsgrad, etter Cobriefs skjønn.
- Cobrief skal tilstrebe å opprettholde Systemets oppetid i henhold til bransjestandard, men systemet kan være utilgjengelige, og berørt av feil eller mangler i perioder. Kunden varsles om eventuell nedetid, avhengig av alvorlighetsgraden, etter Cobriefs skjønn.
- Cobrief vil bistå Kunden med opplæring i Systemet gjennom chat, FAQs og per e-post til kontakt@cobrief.no. Cobrief skal tilstrebe å svare på spørsmål fortløpende, og vanligvis innen 2 arbeidsdager. Støtte er begrenset til støtte for bruk av Systemet.
Rettigheter
- Cobrief selger et Abonnement som gir Kunden en begrenset, ikke overførbar bruksrett til Systemet, som angitt i denne Avtalen.
- Cobrief har alle opphavs- og andre immaterielle rettigheter knyttet til Systemet, inkludert all videreutvikling.
- Cobrief har rett til å bruke Kundens data i den grad det er nødvendig for å levere Systemet til Kunden.
- Cobrief kan fra tid til annen gjennomføre rutinemessig vedlikehold som vil føre til nedetid for Systemet. I den grad det er praktisk mulig, vil Cobrief gi informasjon om utilgjengeligheten på forhånd.
- Cobrief har rett til å gjennomføre undersøkelser som er rimelige og nødvendige for å sikre at Systemet benyttes i samsvar med Avtalen.
- Cobrief har rett til å nekte, fryse eller kansellere et Abonnement og/eller sperre adgang til Systemet dersom Kunden eller dennes Brukere har brutt med denne Avtalen.
Ansvar
- Cobrief er ikke ansvarlig for resultatet av deltakelsen i anbudskonkurranser. Enhver deltakelse i anbudskonkurranser innebærer risiko for tap, og det er Kundens ansvar å vurdere risikoen ved deltakelse.
- Cobrief er ikke ansvarlig for nøyaktigheten og korrektheten av innholdet som blir generert av Systemet. AI-responser kan være unøyaktige og misvisende, og bør alltid kvalitetssikres av et menneske hos Kunden.
- Cobrief skal holdes skadesløs for alle utgifter og tap dersom det blir fremsatt krav mot Cobrief fra noen av Kundens tredjeparter som følger av Kundens bruk av Systemet, herunder informasjon og data som Kunden legger inn i Systemet eller som genereres i Systemet. Kunden samtykker i å holde Cobrief skadesløs.
- Cobriefs eventuelle erstatningsansvar under denne Avtalen er begrenset til direkte tap. Cobrief er ikke ansvarlig for indirekte tap, som for eksempel tap av fortjeneste, tap grunnet nedetid, tap av data, avsavnstap og krav fra tredjepart. Erstatningsansvaret er begrenset til å kun dekke Kundens dokumenterte økonomiske tap, og kan ikke overstige 50% av vederlaget som Kunden har betalt for Systemet de siste 12 månedene før skaden oppsto.
Kundens plikter, rettigheter og ansvar
Plikter
- Kunden har plikt til å oppgi korrekt informasjon i Systemet og sørge for at dennes Brukere også oppgir korrekt informasjon
- For å kunne benytte Systemet må Kunden og enhver Bruker motta elektronisk kommunikasjon som er relevant for bruk av Systemet, enten i Systemet og/eller via e-post.
- Kunden har ansvar for å sikre at påloggingsinformasjonen til Kundens Brukere og tilgangen til Systemet ikke deles med uvedkommende.
Rettigheter
- Kunden kjøper et Abonnement fra Cobrief som gir Kunden en begrenset, ikke-overførbar bruksrett til Systemet, som angitt i denne Avtalen.
- Kunden har eierskap til data Kunden selv laster opp og registrerer i Systemet.
- Kunden har rett til å endre, eksportere og slette data i henhold til gjeldende lovgivning.
Ansvar
- Kunden er ansvarlig for å vurdere om Systemet og/eller den informasjon, svar eller anbefalinger de får gjennom Systemet passer for deres behov. Systemet vil kunne endres etter Cobriefs eget skjønn.
- Kunden er ansvarlig for innholdet og korrektheten av opplysninger som inkluderes i anbud, samt for å følge gjeldende lovgivning ved deltakelse i anbudskonkurranser.
- Kunden er ansvarlig for lovligheten av at personopplysninger lastes opp i Systemet.
- Kunden og dennes Brukere skal på ingen måte bruke Systemet med hensikt å lage eller bidra til å lage konkurrerende løsninger. Hvis det er mistanke om brudd på dette punktet, har Cobrief rett til å umiddelbart stenge kundens konto, og si opp avtalen uten at Kunden har rett på tilbakebetaling eller annen kompensasjon.
- Kundens eventuelle erstatningsansvar under denne Avtalen er begrenset til direkte tap. Kunden er ikke ansvarlig for indirekte tap, som for eksempel tap av fortjeneste, tap av data og krav fra tredjepart. Erstatningsansvaret er begrenset til å kun dekke Cobriefs dokumenterte økonomiske tap, og kan ikke overstige 50% av det vederlaget som Kunden har betalt for Systemet de siste 12 månedene før skaden oppsto. Disse begrensningene gjelder imidlertid ikke hvis Kunden har utvist grov uaktsomhet eller forsett, samt ved brudd på immaterielle rettigheter som at Systemet er brukt i strid med Vilkårene for å utvikle en konkurrerende løsning til Systemet.
Varighet og oppsigelse
Tilgang til Systemet tilbys som et løpende abonnement der varigheten på abonnementsperioden velges i Systemet eller avtales særskilt.
Avtalen kan fritt sies opp av hver av partene med tre (3) måneders varsel, med mindre annet er avtalt. Oppsigelsestiden beregnes fra den første i den påfølgende måned etter at skriftlig varsel om oppsigelse er sendt. Dersom oppsigelsestiden overlapper med en ny abonnementsperiode, vil Kunden kun bli fakturert for abonnementet ut oppsigelsestiden. I tilfeller der abonnementsperioden varer mindre enn tre (3) måneder, gjelder oppsigelsestiden for et likt tidsintervall som abonnementsperioden.
Pris og betalingsbetingelser
Prisen for Abonnementet fremgår i Systemet og gjelder per foretak, med mindre annet avtales særskilt. Prisene er oppgitt eksklusiv mva.
Cobrief har rett til å endre pris og prismodell for Abonnementet. Kunden skal bli informert med 3 (tre) måneders varsel ved endringer i pris som overstiger endringene i konsumprisindeksen.
Cobrief fakturerer for Abonnementet forskuddsvis, med mindre annet avtales særskilt. Fakturering skjer med 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato. Cobrief refunderer ikke abonnementskostnader allerede betalt.
Ved forsinket betaling forbeholder Cobrief seg retten til å midlertidig begrense tilgangen til Systemet inntil full betaling er mottatt. I slike tilfeller kan Cobrief også kreve forsinkelsesrenter i henhold til gjeldende regelverk. Kunden forblir ansvarlig for å fullføre betalingen for abonnementet, og Cobrief kan benytte alternative betalingsmetoder for innkreving av utestående beløp.
Annet
- Partene skal bestrebe seg på å løse eventuelle konflikter eller uenigheter gjennom forhandlinger. Tvister som måtte oppstå og som ikke løses gjennom forhandlinger innen rimelig tid (ikke mer enn 60 dager) skal avgjøres av norsk rett med Oslo tingrett som verneting.
- Avtalen kan overdras ved for eksempel fusjoner eller kjøp/salg av selskaper.
- Kontakt Cobrief på kontakt@cobrief.no hvis du har spørsmål angående denne Avtalen.
Vedlegg: Databehandleravtale
Se vedlagt databehandleravtale her: https://www.cobrief.no/juridisk/data-processing-agreement