Hvert år lyses det ut anbud for flere hundre milliarder kroner. Det å finne relevante utlysninger i denne jungelen kan være skikkelig tidkrevende. For mange har dette handlet om å betale for varsler, kun for å ende opp med en strøm av utlysninger som ikke er relevante. For det norske konsulentselskapet Capra Consulting krevde dette mye tid og skapte unødvendig stress.

I dag er ting annerledes. Etter at de begynte å bruke Cobrief får de relevante anbud rett i kanalen de allerede jobber i.
– Nå får vi både riktige og relevante anbud levert direkte i Slack, sier Tuva Brynildsen, Business Developer i Capra.
Capra er et konsulenthus med over 100 spesialister innen digital produktutvikling, skytjenester, teknologiledelse og organisasjonsdesign. For dem er brukervennlighet et must.

– Ideen bak Cobrief er så god at jeg gjerne skulle ha hatt den selv. Tenk så mange som har irritert seg over de gamle systemene. Dette løser en reell hodepine for mange, og plattformen er intuitiv og enkel.
Som mange andre slet Tuva og teamet i Capra tidligere med tunge portaler med dårlig grensesnitt og et forvirrende design.
– Man satt ofte med en følelse av at man kanskje ikke fikk med seg et anbud, med så mange utlysninger blir det litt som å lete etter nåla i høystakken, sier hun.
Med Cobrief kan de enkelt sette opp filtre med innkjøpskoder, nøkkelord og relevans. Resultatet gjør at Capra kan stole på at det er de riktige utlysningene som dukker opp.
Cobrief gir også en oversikt over hvem som lyser ut mest og hvem som vinner oftest.
– Det gjør at vi kan ligge i forkant, ikke bare reagere når et nytt anbud dukker opp. Vi får et mye bedre bilde av markedet og kan ta smartere valg, forteller hun.

At plattformen kan kobles rett på verktøyene de allerede jobber i, gjør hverdagen enklere.
– Slack-integrasjonen er superdigg. Når varsler kommer rett i kanalene vi jobber i fra før, får hele teamet oversikt og kan reagere raskt, sier hun.
I tillegg til Slack støtter plattformen også Microsoft Teams og innlogging via Google og Microsoft SSO. Integrasjonen med CV Partner gjør det mulig å hente inn relevante CV-er direkte i anbudene.
Capra ser nå på hvordan Cobrief kan brukes enda mer, blant annet til å koble riktige folk på riktig anbud. Ved å koble til Flowcase kan du enkelt hente inn relevante CV-er og prosjekter direkte i Cobrief.
– For oss handler det om å gjøre anbudsjobbingen lettere og vinne flere spennende prosjekter. Cobrief gir oss oversikt og litt tid tilbake. Det gjør at vi kan fokusere på det vi er best på, å bygge løsninger som skaper verdi for kundene våre, avslutter Brynildsen.
For bedrifter som vil spare tid på å skape nye inntekter.
Tellef Tveit
Capra er kjent for å levere skyhøy kvalitet og er blant de aller fremste i sitt felt. At Tuva og teamet hennes bruker Cobrief til å frigjøre tid, slik at de kan fokusere enda mer på det de er best på – nemlig å skape verdi for kundene sine – er det beste skussmålet vi kan få.
Historien hennes viser hvordan Cobrief fungerer som en god og effektiv kollega som tar seg av de tidkrevende oppgavene, slik at flinke folk som Tuva og hennes kollegaer kan bruke energien sin på strategi og kvalitetssikring. Det er utrolig motiverende å se, og vi heier på Capra!